Notice: Undefined variable: wX in /home/domowy/public_html/content/model/wrapper.php on line 219
Wagary, białe klify Møns Klint i śledzie
Ostatnie komentarze
24Sty2018
godz. - 13:57

Wagary, białe klify Møns Klint i śledzie

Od kiedy zostaliśmy rodzicami wszystkie nasze wyjazdy nastawione są głównie na rodzinne spędzanie czasu i zapewnienie atrakcji dzieciom. Raz tylko zostawiliśmy naszą córkę pod opieką dziadków i zrobiliśmy sobie małe wagary. Było to coś tak wyjątkowego, że mimo upływu paru lat ciągle z przyjemnością wspominamy wycieczkę do Danii.

Jednym z najprzyjemniejszych wspomnień był krótki rejs wzdłuż wybrzeża Zelandii u podnóża białych klifów Møns Klint. Są one niezwykłą i bardzo malowniczą atrakcją w zwykle płaskiej Danii. Klify Møns Klint wznoszą się 130 metrów nad poziomem morza i są najwyższymi klifami nad Morzem Bałtyckim. Cały teren wokół 7 kilometrowych klifów zamieniono na park krajobrazowy z wydzielonymi ścieżkami, punktami widokowymi i schodami z prawie 1000 stopniami prowadzącymi na plażę pod białymi kredowymi skałami.

Wycieczkę na wyspę Møn wspominamy z jeszcze jednego powodu. Znaleźliśmy tam restaurację, w której wszystkie dania przygotowane były ze śledzia. Śledzie z cebulą, w pomidorach, w oleju, w occie, smażone, pieczone, wędzone, sałatki – wszystko było pyszne i aromatyczne. Wychodziliśmy niepocieszeni, że nie możemy zjeść więcej, bo nie spróbowaliśmy nawet połowy przygotowanych potraw.

Ogromną miłością do śledzi pała nasza córka. Jej najbardziej ulubione danie to tradycyjne śledzie w oleju z cebulą. Dziś przygotowałam danie na wczesną kolację łączącą ulubione śledziowe danie córki i moją potrzebę tworzenia w kuchni czegoś nowego. Lekko pikantna śledziowa kanapka z chrupiącymi warzywami zamknięta w świeżutkiej bułeczce będzie smakowała każdemu wielbicielowi śledzi.

Składniki (2 porcje)
3 łyżki oliwy
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżeczka oliwy z chili

Śledzie pokrój w 2cm kawałki. Papryczkę chili i cebulę bardzo drobno posiekaj. W miseczce wymieszaj cebulę, papryczkę, pietruszkę, skórkę z cytryny i oliwę. Dodaj śledzie, wymieszaj i zostaw w lodówce na około godzinę. Wszystkie składniki sosu wymieszaj dokładnie aż powstanie gładka emulsja. Ciabaty przekrój na pół i posmaruj masłem. Na dolną połówkę bułki nałóż śledzie, polej odrobiną sosu. Nałóż plastry ogórków kiszonych, krążki czerwonej cebuli i polej resztą sosu. Przykryj drugą połówką bułki.

Smacznego!

Spróbuj także
Rybka lubi pływać, czyli tatar ze śledzia