08Wrz2017
godz. - 10:43

W poszukiwaniu idealnego śniadania – gryczanka z bananem i migdałami

Share

Chińskie przysłowie mówi: „Śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi". Coś w tym jest, bo według dietetyków jest to najważniejszy posiłek w ciągu dnia ponieważ ma dostarczyć nam energii po nocnym wypoczynku. Poza weekendami i wakacjami rzadko mamy jednak czas na celebrowanie przygotowywania i jedzenia śniadania. Poszukujemy zatem takich śniadaniowych dań, które przy minimalnym czasie i pracy dostarczy nam maksymalnie dużo składników odżywczych i pozwoli przyjemnie zacząć dzień.


Dziś po raz pierwszy do przygotowania śniadania wykorzystałam kaszę gryczaną. Wiem, że nie wszyscy za nią przepadają ze względu na dymny, mocny smak i zapach. Proponuję więc do śniadania użyć niepalonej kaszy gryczanej. Jest jasna, według mnie ma lekko orzechowy smak, a jeśli tylko ją opłuczemy i namoczymy nie straci błonnika i cennych witamin.


Przepis na gryczankę znalazłam w książce pt.: „Zielone koktajle. 365 przepisów".


Składniki:
60g kaszy gryczanej niepalonej
1 dojrzały banan
3 daktyle
150ml mleka migdałowego
pół łyżeczki cynamonu
owoce i migdały do dekoracji


Kaszę gryczaną opłucz i namocz dzień wcześniej. Rano odcedź i zmiksuj z bananem, daktylami i mlekiem migdałowym. Przed podaniem udekoruj owocami i migdałami.


Smacznego!


Spróbuj także:
Malinowa owsianka
Truskawkowe śniadanie
Jaglane śniadanie

Komentarze (0)
dodaj komentarz+
© DomowyPatchwork - All Rights Reserved.

mapa strony